Grupowanie produktów może w znaczący sposób ułatwić zarządzanie asortymentem w sklepie w sytuacji, gdy korzystamy z wielu hurtowni o tym samym asortymencie.
Wtedy istniej ryzyko, że w sklepie pojawią się 2 takie same produkty, ale z innymi opisami i inną ceną. Aby tego uniknąć mamy usługę grupowania, która przed wczytaniem do sklepu łączy produkty w grupy po charakterystycznym numerze – może to być EAN lub np.: kod producenta. Następnie z tych produktów tworzony jest jeden, który jest eksportowany do sklepu.
Możemy zdecydować o różnych parametrach takiego eksportu:
– jak ma być cena – najwyższa, najniższa, czy np z hurtowni X
– z której hurtowni dodajemy opisy i zdjęcia
– jakie stany magazynowe pokazujemy – czy sumujemy, czy pokazujemy z hurtowni X
Grupowanie jest z reguły parametryzowane we współpracy z właścicielem sklepu i jest czynnością jednorazową. Potem wszystko działa automatycznie.